Followers

14.6.12

~35 weeks~

Salam.....

Alhamdulillah semuenye dah kembali sihat... dah tak ada apa yang perlu aku risaukan sekarang..

Alkisahnye.. today check-up with Dr Azmi..
pagi bagun mmg rase happy sangat tak tau la kenape diri ini sangat happy.. tapi still ade bedebar debar tentang checkup kan... kol 11.30am kuar umah.. 11.45am dah sampai sepital... amik nombor mcm biase... pastu pegi klinik O&G, letak buku pink..then timbang berat and check tekanan darah..guess bape berat aku??? hahahaha.... perkembangan yg bagus.. 67.4KG hebat tak? tak penah berat aku capai seberat ini....anyway naik 1kg dari last week. ok..dah siap semue duduk tunggu giliran, sambil borak2 ngan hubby...apesal tah aku ni mcm happy sgt even ade je rase sakit... aku rase sure hubby aku pon heran nape aku lain mcm hehehehe...

then udah sampai jumpe doc.. ha masuk la bilik doc... mcm biase, die tanye ade sakit lagi tak? sakit mmg ade tapi bukan sakit yang same sakit die lain, tau mcm mane nak terangkan... kire antibiotic tu berkesan la.. ok, dah siap ckp kat doc nak plan operate 28hb la... doc tanye why.. husband pon ckp la perkara utama anak2 kat umah xde sape nak jaga if 28th mak ade nak jaga..then doc tanye kat aku, 'u duduk rumah sape jaga?' hehehhe.. 'i duduk sorg. ofis husband dekat, ape2 die leh balik' doc tanye lagi 'anak2?' aku pun jawab,' sekolah'..oh ok... doc tanye lagi ' sape hantar n amik anak2?' aku tunjuk la husband aku pastu tambah ' masak, kemas rumah urus anak semue die buat'... doc pandang hubby dgn muka yg sangat kagum sambil berkata ' susah nak dpt husband mcm ni'..aku terharu sgt dgr kata2 itu..
Dalam hati aku berkata, ia mmg susah nak dpt suami seperti MOHD ZAIN HASSAN... he helps me a lot..sampai cuci pinggan pun die tak benarkan.. ape lagi aku nak?? Alhamdulillah Tq to ALLAH i have such husband yang sgt care akan diri ku ini...

ok back to story.. dah borak2, pegi la scan... kepala baby dah turun.. wah best best... berat baby 2.3kg!!!! Alhamdulillah... besar jugak..ye ler, perot mummynye pon besau semcm dah ni... water level pon dah OK... doc ckp, die percaya kepada byk rehat dr byk minum air untuk naikkan water level.. mmg aku byk rehat, and alihkan pemikiran aku tentang masalah2 pregnancy aku...

habis semue tu... doctor just mintak aku teruskan rehat mcm ni and monitor contraction. klu kerap sgt terus datang hospital... yang lain operation insyaAllah seperti yg telah di booking, awal bulan Julai... cukup 38weeks... hope dapat la besalin cukup bulan, 38weeks....

Hadiah gambar 2 beradik yang minggu ni pegi balik tadika naik van, pukul 5.30 mereke akan jadi mcm ni depan TV---------






itu sahaja wat ari ini...

wasalam
Ezan

No comments:

Post a Comment