Followers

30.8.12

Eid Party at Boy's School....

Salam,
Hari ni ade jamuan merdeka raya kat sekolah Nabil Nawal..
semue student kene pakai baju raya.. Nabil Nawal pakai mcm pagi Raya... suke dieorg...
disebabkan Nazim dah ke taska sekarang, so aku ade time la nak baking.. so semlm setgh ari aku merayap.. tgh ari balik tu aku plan nak wat puding roti utk jamuan sekolah Nabil Nawal.. so ptg ckit lps siap wat keje2 rumah aku pon wat la.. Nabil suke bawak mknan ke sekolah..bende2 yang boleh bg kawan2 and teachers die mkn.. die mmg pemurah bab mkn mcm ami abah die jugak la.. suke bg org mkn..anyway, bawah ni resepi puding roti yang aku tak sure kat mane aku dapat sbb simpanan lame ni..

PUDING ROTI



BAHAN-BAHAN:

BAHAN A:
500ml susu segar
8 keping roti | dicarik


BAHAN B:
100gm gula
60gm mentega
2 biji telur
1 sudu makan tepung jagung
1 sudu teh esen vanila


BAHAN C:
2 sudu makan kismis hitam


CARA MEMASAK:
1.Rendamkan roti yang telah dicarik-carik di dalam susu segar selama 30 minit. Susun di dalam loyang.
2.Untuk bahan B, kacau dan gaul bahan sehingga menjadi sebati.
3.Seterusnya, masukkan kismis hitam ke dalam adunan dan tuangkan ke dalam loyang berisi roti tadi.
4.Bakar pada suhu 180˚C selama 30 minit atau sehingga masak.

No comments:

Post a Comment