Followers

27.8.12

Nasi Impit Goreng

Salam,
Kebanyakkan org dah start masuk kerja ari ni.. en hubby pun dah strat keje ari ni.. actually last Friday lagi en Hubby dah start keje...
Aku? aku belum start keje lagi... aku masuk kerja next week..kejap je kan 2 bulan berlalu... sayang nye nak tinggalkan Nazim yg still tak berape pandai gunakan botol susu.. InsyaAllah esok Nazim akan ke taska for halfday..hope ok la...utk persediaan aku and ajar die minum susu dlm botol... dah siap ckp kat kakak (owner taska) yg Nazim boleh je minum dlm botol but he only take 1 oz.. then buat muke kesian kat aku nak nak direct feed.. hope he doing good at school...

anyway, ari ni aku masak simple sesgt... Nasi Impit Goreng...en hubby suke sgt.. anak anak pon suke... Alhamdulillah..

i would like to share my resepi here...


1 bungkus Nasi impit dah siap masak
daging
2 sudu makan cili boh
1 biji bawang besar
2 ulas bawang putih
1 biji cili hijau
1 biji cili merah
1 sudu kecil mixed herbs
2 sudu kecil perencah ikan bilis
2 biji telur
garam

Cara-cara
  1. Tumis bawang besar & bawang putih hingga naik bau.
  2. masukkan cili boh, masak hingga pecah minyak
  3. gorengkan daging
  4. masukkan perencah ikan bilis & mixed herbs
  5. bila daging dah masak betul, masukkan telur-garam...biarkan sebentar
  6. masukkan nasi impit dan gaul sebati kesemuanya..
  7. goreng hingga nampak masak kesemua bahan then baru totop api..
  8. hias d enganbawang goreng or daun bawang ( aku tak de... so tak tarukla)

itu la sedikit resepi yang aku olah sendiri ari ini... simpan resepi ni dlm blog sendiri..mane tau mase akan datang nak check it out kan...
en hubby nak refer ker kan.. hehehe... en hubby aku bace blog aku curik curik...


wasalam
Ezan

No comments:

Post a Comment