Followers

14.4.12

26 weeks check-up

Salam....
hari khamis ari tu, 12.4.2012........ check up with Dr.Azmi at Putrajaya Hospital..... check up kali byk yg diharapkan dpt tau ttg baby.. first nak tau jantina baby,then check buah pinggang baby...semue ni semue xnampak mase checkup last month.. pabila tiba harinye, bekobar kobar xsabar sesgt.... pepagi dah kuar umah, ari kerja xpenah penah kuar umah seawal itu..hehehe...sampai school kids kol 8.15am......hebat ooo, selalu kol 9.15am baru sampai sekolah......selalu lambat bebdk ni...pas anta bebdk, terus ke sepital... awal tu...pas amik nombor, bg buku merah kat misi... hubby and i pegi kafe breakfast..cafe sepital putrajaya mknan mmg sedap...mane taknye vendor cafe hospital tu 'tu dia pak tam'....ha sape penag pegi selayang sure penah mkn kat kedai die.... pas mkn cepat2 g balik kat klinik O&G tanye nurse name dah panggil ke tok check berata dan pelbagai...sekali belum.... kejap tunggu, pastu name dah panggil... timbang berat...wahhhhhhhh berat ku 64.5kg!! xpenah aku seberat ini....tekujat..anyway normal coz last mth doc dah pesan mantain naik 2kg per mth.... so mmg 2kg je pon aku naik... tekanan darah also normal, urine pon normal.... mase aku dlm toilet nak wat urine test tu, aku mcm dgr nurse panggil name aku...tp wat xreti je, mane la tau aku je yg perasan kan... sekali pas kuar toilet, tgk nombor yg tertera eh no aku la....pandang hubby, bagi isyarat kepale,masuk la kami jumpe doc....
soklan pertama doc tanye, 'ada ape2 masalah nak citer kat saya?' mmg selalu pon doc tanye soklan yg same... tp kali ni aku jwb selambe jek....' masalah byk tp malas la nak pikir doctor..' then doc ckp ngan hubby, ' u blh handel ye masalah2 die? klu blh handel then ok la'  en hubby pon angguk je.. then aku besuara la, 'lately ni cpt sgt stress la doctor.. terutama ngan kids...bising ckit dah rase rimas...stress sgt...tahap kesabaran selame ni xtau pegi mane.' ngan selamaba doc jwb,'ni pembawakan bdk..coz u pregnant sbb tu la mcm tu....sintificly mmg xde semue ni..tp tu semue ape yg org tua tua kita ckp la..(sambil pangang kearah hubby) u blh handel ye?' hehehehe.... hubby releks jawab 'boleh lagi'... doc said ' wah so lucky he can understand,.... aku dlm hati mmg sgt bersyukur coz he so understanding.. tp aku sgt kesian dgn hubby yg terpakse menghadapi dbl stress, mane bini sorg ni, mane hal anak2 lagik....... then we go for scan... mase tgh siap2 nak scan tu aku mengadu 1 lg hal yg dah lame nak tanye doc tp segan n xreti nak tanye..ye la doc lelakikan.... tp aku tertahye lak..sbb mase nak berjln tu mmg sgt sakit.. belakang ni semue pun selalu sakit, nak begerak tukar posisi mmg sakit.
aku: doc saya selalu rase tertekan kat area bwh abdoment ni (sambil tunjukkan area bwh perut)
doc: saya check ye..(sambil tekan dibeberapa tpt dan bertanye kat aku sakit atau tdk)
doc:besalin ni c-sec terus ikat ye...
aku:(terkejut) ha? klu yg ni girl i rela, klu tdk kene pikir jugak.. klu xikat ape akan jd doctor?
doc:sakit yg u rase ni u akan rase everytime u pregnant again and may b akan lbh sakit dr skrg..
aku:even gap 7 years from now?
doc:yes. ok meh kite scan tgk, u nak girl ek..jom tgk girl ke boy...
maka start la operasi scan..... guess what? ha ha ha......
Boboiboy kuasa tiga! cukup la 1 team aku dpt insyaAllah..... (xmerasa beli baju pink la aku)....
then we check buah pinggang baby, semue ok alhamdulillah....doc wat 3D scan nak tgk muke baby..... hubby excited coz baby look sebijik mcm Nabil mase baby.... so sweet...tp xdpt muke penuh coz sebelah tgn tutup 1side muke... i'm so happy, walaupun bukan jantina yg aku harapkan tp happy sgt Allah kurniakan aku ngan rezeki yg sgt xternilai bagi ku... tp tu la bab sakit sakit yg aku alami ni dan nak pregnant lagi ke pas ni tok dptkan girl? hemmmmmm......klu ikat, aku muda lagi baru nak masuk 30 tahun..hemmmmmm...nnt aku wat reserch, tanye adik aku yg doc tu.... baru wat keputusan.... bebelah bagi gak la kan... tp itu la review checkup bulan ni...oh ya doc suh aku sambung mkn esperin tu sampai 2 weeks b4 operation.. mase nak g byr duit ubat, 3kali aku tanye kakak kaunter tu bape harga ubat.. 30 bijik pil harga 80 sen! xpenah aku beli ubat semurah itu.panadol pon dah  RM 2  something....
itu sahaja review checkup bulan ni..... 2 minggu lagi kene wat mgtt lg 2 minggu after mgtt baru jumpe doc..mase tu dah 30weeks....wah cpt tol mase berlalukan... xtau la aku mcm mane mase tu.... skrg pon jln dah susah, mase tu mcm mane la gamakanye kan... harap masih boleh berjln la aku... ok ala itu je nak citer.... utk rujukan aku dan anak anak masa akan dtg....
'wahai anak dlm kandunganku kini, ketahui la, ami sgt syg akan anak ami, walaupon ami hadapi mcm mcm problem dlm pregnancy ini..i cant wait to see and holdnu my boy....'

wasalam.....

No comments:

Post a Comment