Followers

11.10.11

Pregnant dan menyusukan anak...

Salama blogku yg aku sayang tp sgt jarang menulis dikamu... hehehe..

anyway.. pagi tadi bace blog Izan berkanan perkembangan kandungan beliau and view video perkembangan janin di dalam rahim ibu selama 9  bulan...
aduh...kenape la lately ni sgt terigin untuk pregnant semula... dan sgt terigin untuk memberi susu badan kpd bayiku... infact siap ade mimpi2 aku menyusukan anak buah ku... hemmm
td pulak ade 1 of my school mate post pahala ibu menyusu anak.. wah sungguh besar pahalanye ye... xku sangka sebesar itu paha ibu menyusu anaknye...

rindu saat menyusukan Nawal... it was a moment yg xblh di gambarkan or ceritekan... anyway i enjoy it very much..xpenah rase susah untuk menyusukan Nawal.. dari proses besalin (walaupun c-sec)..lepas besalin (tgh mlm), esok pagi dah mandi kat toilet.. Doctor pun tekujat aku dah leh jln xsampai 12 jam pun... nawal hv 1st feed xperlu diajar, pandai je die minum... then berpantang yg best xde rase susah mcm org2 lain ckp..follow je ape yg disuruh (cume aku jenis xleh tido siang, siang tu klu megantuk sgt baru tido)..even Nawal jenis bagun malam and kuat menyusu aku bgn menyusu duduk (waktu berpantang).. jahitan besalin elok ctk and kering once habih pantang...berkat menyusu badan la jugak tu... dah masuk keje, susu pam, cukup Alhamdulillah untuk Nawal.. Nawal kerap bagun malam dan nagis2 sejak umur 6 bulan... aku sgt sabar.. xtau mane tahap kesabaran itu dtg pada aku (kenape skrg xmcm tu ye)...

seronok la pengalaman tu...

ni saje nak kongsi video yg aku tgk kat blog Izan :-

9 bulan keajaiban dalam rahim Ibu







No comments:

Post a Comment