Followers

16.1.13

Pantang Bersama Shaklee

Salam,

Ari ni nak citer pasal Berpantang bersama Shaklee.
Kenape Shaklee?
meh nak habak mai...
Shaklee bukan JAMU!! itu yang pasti...
lps besalin Nazim(last baby, now 7 mth), Nazim kene proLong jaundice.

with that i mmg xmkn langsung jamu yang i beli before besalin tu.. sgt rugi kan... doctor and nurse xbenarkan makan jamu...
mase KK refer Nazim to Hospital (till today still refer to Hospital due to his prolong jaundice) doctor dekat lab interview i.
mcm2 doctor tanye.. mummy ade mkn jamu ke? baby pop warne ape, air kencing warna ape.. mcm2.. last sekali doctor ckp, i suggest mummy makan vaitamin.. jamu tu simpan je la... coz i mmg fully breastfeed kan...
that is why i like to suggest to mommy to be out there, nak selamat and jimat duit (jgn jadi mcm i) baik take shaklee vitamin dari jamu...

here i like to intro set pantang yang shaklee have save untuk ibu menyusu..



  1. (Vitalea)Multivitamin lengkap dengan formula zat besi
    Zat besi sangat penting untuk pembinaan sel darah merah. Tanpa cukup zat besi mommy akan kelihatan pucat lesi, tak bermaya dan paling teruk mudah pengsan atau pitam. Pengambilan multivitamin dengan zat besi sangat perlu demi memastikan tubuh mendapat semua vitamin yang diperlukan yang adakala tidak dapat diperolehi dari pengambilan makanan harian kita.
  2. B complex
    Membantu menstabilkan hormon dengan itu mommy tak mudah rasa stress dan tidak mudah meroyan. Ia juga membantu dalam proses pembinaan sel darah merah dan ianya sangat bagus untuk proses pemulihan bagi mommy yang baru melahirkan. Selain itu B complex juga sangat perlu untuk meningkatkan sistem pertahanan badan.
  3. Vitamin C
    Semua orang tahu kebaikan vitamin C. Ia bagus dalam membentuk dan meningkatkan antibodi badan kita. Ianya juga penting dalam pembentukan kolagen. Kolagen penting untuk menyatukan setiap sel dalam tubuh. Tanpa cukup vitamin C, kulit mudah luka. sensitif dan gusi mudah berdarah adalah tanda umum yang paling mudah kita ketahui.
  4. Zinc
    Ianya banyak terdapat dalam ikan haruan dan makanan laut. tak salah kalu kita tambah dalam supplement.Zinc antara vitamin yang penting untuk pertumbuhan. Pengambilan zinc dapat dilihat kesannya pada pertumbuhan dan pembesaran bayi, rambut ibu tak mudah gugur dan luka bersalin cepat baik.
     
  5. ESP
    Ramai yang tidak tahu, pengambilan protien yang mencukupi dengan aisd amino yang lengkap membantu dalam penghasilan kulit yang cantik, rambut yang sihat, kuku yang elok serta penghasilan susuibu dengan kadar lebih cepat provided sesi perahan yang konsisten. Malah lebih ketara bila baby yang menyusu mudah kenyang. sudah sebulan setgh saya amalkan ESP, saya sangat berpuashati. ESP Shaklee adalah lengkap dan selamat diambil.










No comments:

Post a Comment